De laatste daagjes!

5 juli 2018 - Vancouver, Canada

Wo 4/7

We doen s morgens weer rustig aan en vragen bij de receptie naar het dichtstbijzijnde politiebureau , Jan is nl zn rijbewijs kwijtgeraakt en we moeten aangifte doen....😉

Ze zijn alleraardigst op het politiebureau en t is allemaal geen probleem, Jan kan gewoon rijden.

We pinnen weer even, geld gaat hard hier, t is over het algemeen ook wel duurder hier dan bij ons, behalve de benzine, die is rond de 0,95 eurocent. Het geld is hier van plastic, dat is moeilijk na te maken en gaat langer mee!

Daarna melden we ons om 1330 u voor de Zodiac tocht in de haven op zoek naar wederom walvissen en ander wildlife . We krijgen weer zo n leuk pak aan en om 2 u gaan we op zoek, samen met 9 anderen en captain Mike. De zodiac gaat supersnel.......t is maar goed dat ik mn pilletjes heb ingenomen ! We komen heel dicht bij walvissen, echt supergaaf. Mike vertelt ook veel en is erg enthousiast , net alsof hij het voor de eerste keer doet. Aan de footprint van de staart van de walvis kunnen we zien waar de walvis is. Verder zien we weer adelaar, zeehonden,dolfijnen, otter. Een supergave, laatste excursie! Filmpjes en foto's staan op de camera dus kan ik nu helaas niet downloaden, 1 filmpje is wel gelukt!

Als we rond 1730 u van de boot komen zijn we erg moe, we eten even snel wat bij de Starbucks en gaan naar het hotel. Daar vallen we allebei in slaap op de bank , vooral ik ben doodop en ga heel vroeg naar bed. Achteraf denken we dat het door die reispillen komt, ik had er 2 ingenomen í.p.v. 1 omdat we met een snelle zodiac gingen......

Do 5/7

Na een nachtrust van 12 u word ik wakker.....😜( Jan minder hoor).

We halen alles uit de auto en pakken de koffers opnieuw in want vandaag moeten we de auto inleveren . We checken uit om 1030 u uit dit heerlijke hotel en gaan op weg naar de Ferry. We hebben deze om 13 u gereserveerd maar zijn er eerder en kunnen om 12 u al mee. Het is heerlijk weer, 25 gr en we zitten heerlijk in het zonnetje buiten op de boot. Volgens mij is dit de eerste keer deze vakantie dat ik een uurtje in de zon zit.....😜...eerder geen tijd voor gehad!

De overtocht duurt 1,5 u en we gaan op weg naar het vliegveld om de auto in te leveren. Dat is zo gebeurt en we worden naar ons hotel in Vancouver centrum gebracht. We zitten onze koffers op onze kamer en gaan op pad naar Stanley park waar we mooi zicht hebben op downtown Vancouver.  We lopen al snel weer 10 km......Rond 19 u zoeken we iets te eten op en uiteindelijk komen we bij de Koreaan uit, nog nooit gegeten en we weten ook echt niet wat we moeten nemen ......een aziaat naast ons adviseert ons een menu  te nemen waar van alles wat is, een soort van tapas en t is onwijs lekker! 😋Alleen hebben we geen idee wat we allemaal gegeten hebben......😜

Op naar onze laatste dag alweer, bijna 3 weken zijn omgevlogen! Vr op za nacht vliegen we terug naar Nederland!