Krugerpark

13 oktober 2014 - Krugerpark, Zuid-Afrika

Ma 13 okt.
We hebben de wekker om half 6 staan want we willen weer vroeg wild gaan spotten! We hebben weer goed geslapen en 's nachts de geluiden van brullende leeuwen of hyena's gehoord.
We schieten wat kleding aan en gaan op pad. Eerst zien we buffels, dan hyena's. Verder niet veel, dat hadden we wel gehoopt zo vroeg. Om 8 uur zijn we weer terug en gaan we ontbijten en daarna douchen. We laden alles weer in en om half 10 rijden we weer weg. Arina rijdt hier meestal in de parken, max. 50 km mag je hier dus dat durf ik wel....;) Het links rijden op zich went toch wel hoor, straks in Ned. moeten we weer wennen om rechts te rijden.....Als je in de auto zit gaan na 20 seconden de deuren automatisch op slot. Dus we passen heel de vakantie steeds al goed op dat de sleutel niet nog in de auto zit want anders hebben we een probleem....
De wegen in Kruger zijn goed, af en toe nemen we een "loop", maar dat is een gravel of zandweg en een aanslag op onze auto. Er hangt toch al iets los onder onze auto dus ik hoop dat we bij het inleveren daar geen problemen mee krijgen.....
Rond 12 uur komen we aan op ons volgende overnachtingsadres: Olifants Restcamp, nog steeds in het Krugerpark! Onderweg hebben we niet veel dieren gezien en het is inmiddels bloedheet. Het restcamp ligt op een berg met een prachtig uitzicht op een rivier. We gaan op het terras bij het restaurant zitten, bestellen een soepje en zien door onze verrekijker olifanten, nijlpaarden en giraffes. Rond 2 uur checken we in en gaan naar ons huisje. Bijna hetzelfde als gisteren maar met een prachtig uitzicht op de rivier. Het is alleen bijna 40 graden en we hebben het allebei zo warm en zijn zo moe dat we even een siësta houden! Lekker op bed, in onze airconditioned hutje! Om 4 uur vluchten we weer de auto in, met airco, en rijden rond tot 1800 uur maar zien helemaal niets! Je kan ook niet alles hebben hè......we doen nog even wat boodschappen bij de shop in het park en maken eten in ons buitenkeukentje. Het is al snel weer pikkedonker! Er staat een enorme harde wind en de wind giert om ons hutje heen. Jan mag nog even wat ongedierte buiten zetten. 's Avonds lezen we lekker en bekijken de route voor morgen. Dan gaan we naar overnachtingsadres nr. 13: Umlani Bush camp waar we heeeeeel benieuwd naar zijn!