Jan jarig en Tsitsikamma!

4 oktober 2014 - Stormsriver, Zuid-Afrika

Za. 4 okt.
Hoera! Jan 50 jaar! Wat een vervelende plek om je verjaardag te vieren!! Het champagne ontbijt en versieringen en taartje wat ik geregeld had vanuit Nederland schijnt niet helemaal goed doorgekomen te zijn helaas........Als ik bij het uitchecken vraag waar het verkeerd gegaan is krijgen we spontaan nog een fles champagne mee.
We gaan op weg in onze omgeruilde auto, mét airco! Heerlijk, dat rijdt een stuk fijner. We hoeven vandaag gelukkig niet zover, via Plettenberg Bay naar Tsitsikamma National Park, ongeveer 100 km. Het landschap wordt groener, de begroeiing ziet er tropischer uit en het is rond de 25 graden.
In Plettenberg besluiten we voor de allerlaatste keer een tocht te doen naar de walvissen en de dolfijnen. Deze laatste zien we nauwelijks en ook maar heel weinig walvissen. Deze tocht is dus een beetje teleurstellend. We zitten lekker in het zonnetje op de boot en de lancering van de boot op het strand is nog het meest spectaculaire!  We worden gewaarschuwd ons heel goed vast te houden, fotocamera's droog in je tas op te bergen en capuchon op. De boot maakt vaart en knalt het strand op waar deze tot stilstaan komt. Net een soort vliegtuig en via een trappetje moet je de boot verlaten.
Van Plettenberg rijden we door naar Tsitsikamma. Onderweg weer mooie huizen afgewisseld met townships.
Het contrast tussen arm en rijk is groot. Aan de oceaankant liggen de grote dure huizen van de rijken, aan de andere kant liggen de townships met hun zwarte bevolking. Deze mensen lopen ook gewoon aan de kant van de (snel) weg. De N2 is een tweebaansweg van Kaapstad naar Johannesburg. Als je een auto wil passeren, dan gaat deze op de vluchtstrook rijden en kan je erlangs. Vervolgens knipper je even met je lichten als bedankje. Maar op die vluchtstrook lopen ook mensen dus soms is het echt uitkijken!
Rond een uur of 4 komen we aan in Storms River, in Tsitsikamma. We krijgen een leuk houten huisje (8B) op palen, op de rotsen met een geweldig uitzicht op zee!  We eten 's avonds wat in het restaurant en trekken later nog even de champagne open op het terras i.v.m. Jan z'n verjaardag.

1. Winny:
    5 oktober 2014
    Inderdaad een heeeeeeele vervelende plek om je 50e verjaardag te vieren........ ;-)
  2. Fiona:
    5 oktober 2014
    Jan nog van harte!!Top plek voor een verjaardag:)!!!
  3. Clarie:
    5 oktober 2014
    jan alsnog gefeliciteerd met jou 50ste verjaardag ! en arina ook gefeliciteerd met jan! wat fijn dat jullie zo genieten van de de mooie vakantie met elkaar!!! groetjes en liefs van clarie xx