Op weg naar Knysna in een warme auto....

3 oktober 2014 - Knysna, Zuid-Afrika

Vrijdag 3 okt. We rijden rond 9 uur weg uit Hermanus,  de N2 af, de zgn.Garden Route via Mossel Bay naar Knysna (spreek uit neishna). Het wordt steeds warmer en het is bloedheet in de auto. Zijn wij nou gek of doet die airco het echt niet? We proberen van alles, pakken het boekje erbij maar nee hoor, er gebeurt niets....dat wordt niet leuk straks in het olifantenpark als we de raampjes dicht moeten houden.......we bellen als we bijna op de plaats van bestemming zijn naar Budget. We kunnen de auto komen omruilen in George...ja dag, die zijn we net 50 km geleden gepasseerd. Kunnen zij niet naar Knysna komen? Jahoor, ook goed, en om 1730 uur wordt onze (inderdaad met defecte airco) Crysler omgeruild voor een mooie witte Toyota Corolla.
We zijn dan net een uurtje gearriveerd in Bradach Manor, ons volgend overnachtingsadres. Prachtig! Wat een questhouse! Weer een prachtige kamer met twee terrassen , een zwembad én een geweldig uitzicht op de lagune van Knysna, met de smalle doorgang naar zee, the Heads. Ze weten wel hoe ze hier alles moeten inrichten, stijlvol maar toch huiselijk. Knysna is een sjieke badplaats aan de Indische Oceaan met grote dure huizen van rijke Zuid-Afrikanen.
'S Avonds eten we wat in het Waterfront en omdat het donker is als we teruggaan, en omdat het ons geadviseerd is, nemen we een taxi terug. Dat kost niet veel, nog geen  € 5,00 omgerekend.
We zitten nog even op ons terras en genieten van ons uitzicht. Op ons kleine terras, we gaan toch voor klein en knus en niet voor groot.
We zijn helemaal gaar van de hele dag in de auto en gaan vroeg , 22.00 uur, slapen!