Relaxdagje

5 oktober 2014 - Stormsriver, Zuid-Afrika

Vandaag een rustig dagje! Ook om de reisverhalen en foto's te uploaden maar ook onszelf! Even een beetje bijkomen!
's Morgens worden we wakker met een uitzicht op zee waar je alleen maar van kan dromen! Het gebeuk van de golven op de rotsen gaat dag en nacht door maar klinkt heerlijk rustgevend. Jan is al vroeg wakker en zit op ons terras in het zonnetje. Bij hem zit steeds een zeemeeuw op het randje van het terras. Beneden lopen weer allemaal klipdassies en zelfs 2 bavianen komen voorbij! Daar wordt voor gewaarschuwd: houdt ramen en deuren dicht want ze komen zo binnen om voedsel te pakken, "without asking" zoals ze hier zeggen!
Daarom ontbijten we ook maar binnen, ook omdat het te warm is zo pal in het zonnetje. Na het ontbijt gaan we hiken , een trail van zo'n 5/6 km. Dat klinkt niet veel maar we doen er wel 3 uur over! Het is niet gewoon wandelen maar echt hiken: klimmen en klauteren over smalle paadjes, boomstronken en gladde rotsen. Echt kuitenwerk!
Een bekende trail hier is de Ottertrail, een wandeling van 5 dagen die al een jaar vantevoren volgeboekt is!
's Middags zitten we lekker in het zonnetje op ons terras, het is inmiddels warm, tegen de 30 graden denk ik. We lezen wat, bekijken onze reisboeken en de route voor morgen. En zien weer een walvis in de omstuimige zee voor ons! We maken voor de verandering zelf weer eens eten( macaroni).
Morgen vroeg weg, 250 km naar Addo Elephants Park te gaan, waar we behalve de olifanten ook al de rest van de big 5 zouden kunnen aantreffen. Spannend!

1. Tonny:
    7 oktober 2014
    Prachtige foto's zeg! Het lijkt wel of jullie alleen In Z-Afrika zijn! En wat een kilometers leggen jullie af! Kus van ons!