Kaap de Goede Hoop, Boulders Beach en Stellenbosch.

29 september 2014 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Na weer een voortreffelijk ontbijt wordt om 9 uur onze auto afgeleverd. We nemen met de meneer van Budget Car alle formaliteiten door en hij legt alles uit. Hij vraagt of ik ook 2e bestuurder wil zijn, uh, ja, moet dat, maar goed, ik kan Jan ook niet steeds alleen laten rijden!Na afscheid te hebben genomen met een knuffel van Ann en Kris gaan we op pad. Ik heb bewondering voor Jan die links rijdend vanuit het drukke Kaapstad  via Chapman's Peak en Kommetjie naar Cape point en Kaap de Goede Hoop rijdt. We spotten de eerste zebra's! De Kaap is niet het zuidelijkste punt van Afrika (dit is bij Cape Agulhas) maar wel het meest zuidelijke punt van het schiereiland. Prachtig!

Het links rijden is best wennen maar gaat goed. Het is zo onnatuurlijk allemaal, ' t is allemaal net andersom. Je moet constant je hoofd erbij houden maar komt vast goed!

Daarna gaan we naar Boulders Beach, naar de pinquins. Wat een grappige beesten zijn dat toch! Wel vinden wij ze erg klein. Daarna rijden we via Simons Town, langs de kust naar Stellenbosch. Onderweg passeren we weer vele townships. Het is best nog een ritje, 2 uur ongeveer, en tegen 5 uur komen we aan bij Knorhoek, een country questhouse op een Wine Estate, ook weer zooooooo mooi! Stellenbosch is een prachtige streek met hellingen met wijngaarden. Na weer een super ontvangst worden we naar onze kamer gebracht. Niet groot maar zo knus en gezellig ingericht! We krijgen direct een wijntje en deze drinken wij heerlijk op ons terras op! Wat jammer dat we hier niet vroeger waren! Zo heerlijk rustig , pittoresk en mooi na de stad! We zetten snel onze koffers neer en maken nog even een wandeling door de wijngaarden. Morgen doen we het wel uitgebreider! Om 19.00 eten we hier op Knorhoek met de andere gasten: groene salade, yellow tail vis met wijn natuurlijk en munttaart toe.......mmmmmm......vanavond gaan we weer even verder inlezen voor morgen en de route bekijken die we moeten rijden naar Hermanus. Hard werken hoor, zo' n vakantie......!

1. Céline:
    29 september 2014
    Superleuk allemaal mam en pap!! Geniet ervan, tijd gaat zo snel!
    xxxx
  2. Bianca en Wouter:
    29 september 2014
    Hi Jan en Arina!
    Wat super dat jullie echt de tijd nemen om ons zo op de hoogte te houden. Het is echt geweldig om jullie ervaringen zo te lezen.
    Geniet van deze bijzondere reis! (Wij denken dat dat wel snor zit ;))
    Groetjes van ons
  3. Gerda van Elswijk:
    30 september 2014
    Wat een prachtige luchten!!!!