Kaapstad

26 september 2014 - Kaapstad, Zuid-Afrika

We zijn veilig aangekomen in Kaapstad!  Vanmorgen rond half 8 ontwaakte het hele vliegtuig, best een grappig gezicht al die slaperige hoofden die overal vandaan komen. Na een echt engels ontbijt en even de tanden te hebben gepoetst met de gekregen tandeborstel en tandpasta, landden we om 945 u in Cape Town!
Bijna 10.000 km van huis en een gewoon verstaanbare taal en geen tijdsverschil, apart!

We werden opgewacht op de luchthaven door iemand van de AAA , hij overhandigde ons het reisschema en alle vouchers en tickets en bracht ons naar ons hotel De Tafelberg, aan, je raad het al, de voet van de Tafelberg! Daar werden we hartelijk ontvangen door de belgische gastvrouw en we kregen gelijk een upgrade naar een hele mooie suite! Wat een verwennerij! We zetten even de bagage op de kamer, fristen ons op en gingen direct daarna Kaapstad in. Met de Hop-on-Hop-off bus doen we even heel toeristisch een rondje en stappen uit bij de Tafelberg. Het is mooi weer en volgens zeggen moet je dat waar nemen want het zou zomaar eens kunnen dat die gelegenheid niet meer komt! De Tafelberg heeft een kenmerkende platte bovenkant (tafel) en als het bewolkt is blijft deze bewolking boven de berg hangen, hij is dan bedekt met het zgn. tafelkleedje en dan zie je niets boven!

Het is prachtig en indrukwekkend boven en wat een helder weer! Wel erg koud, 10 graden! We zien de eerste walvissen, al is het in de verte, Jan is niet meer mee te krijgen!  Iedereen hoor je o-hen en a-hen en genieten, iedereen is heel relaxt en praat met elkaar, we genieten! We eten aansluitend (struisvogel en wilde big) in het Waterfront , de belangrijkste trekpleister in de haven van CT. We laten ons met de taxi naar ons questhouse brengen want 's avonds laat moet je niet met z' n tweetjes op straat lopen. De taxichauffeur wacht netjes tot we het hek (alle huizen zijn hier omheind met een hek) door zijn. Wat een heerlijke en mooie eerste dag! We zijn best moe, zeker na zo'n kort nachtje en drukke dag, ik denk dat het gauw stil is aan de Monteno Road!

1. Fiona:
    26 september 2014
    Klinkt goed!!En dat voor de eerste dag!!We zijn benieuwd naar het vervolg.liefs Maaike en Fiona
  2. Winny:
    27 september 2014
    Klinkt goed en ziet er supermooi uit! Gelukkig ook een goede reis gehad. Geniet ervan samen! xxx
  3. Gerda van Elswijk:
    27 september 2014
    Zeker een mooie kamer dat is genieten!!!!Wat een luxe !Ben klaar voor het vervolg verhaal.xxxx
  4. Margriet:
    27 september 2014
    Prachtige foto's en leuk om jullie zo te volgen! Blijf genieten! Xxx
  5. Tonny:
    27 september 2014
    Fijn dat de reis is goed gegaan! Ziet er al gaaf uit! Lekker slapen in zo'n prachtige kamer. Geniet ervan!
  6. Karin en koos:
    29 september 2014
    doe mijn baas de groetjes:), lekker genieten en alles over je heen laten komen, liefs van ons