Van Port Elizabeth naar Durban

7 oktober 2014 - St Lucia, Zuid-Afrika

We zijn weer vroeg wakker, rond 615 uur door een enorm vogelconcert! Wat een prachtige geluiden allemaal om ons heen! We zitten even op ons terras en gaan dan douchen, ontbijten en spullen pakken. In ruim een uur tijd, we worden steeds geroutineerder! We leven uit onze koffer, uitpakken heeft geen zin.
Om half 8 rijden we weg, eerst nog even het park aan onze kant in en we zien een olifant. Daarna checken we uit en gaan het park helemaal aan de andere kant, bij Matyholweni camp nog even in. Daar zien we nogmaals een aantal enorme olifanten!
We rijden de N2 weer terug richting Port Elizabeth, naar het vliegveld voor een vlucht naar Durban. Altijd even spannend om de weg te zoeken, maar het is heel makkelijk: grote parkeerplaats voor huurauto’s, sleutel afgeven, weg oversteken en je staat in de vertrekhal.Een korte vlucht van 5 kwartier maar daarmee overbruggen we wel een (saaie) afstand van ongeveer 1500 km. We vliegen weer met British Airways . Vertrek 1315 uur, aankomst 1430 uur.Ik ben altijd weer blij als ik weer met beide benen op de grond sta! Ook vandaag is het weer erg warm, rond de 30 graden. Er staat wel een flinke wind!
De formulieren m.b.t. de autohuur en de cross border voor Swaziland duren lang en om 1545 uur kunnen we pas weg rijden in onze volgende auto. Weer een Toyota Corolla.Het zijn allemaal nagenoeg nieuwe auto's en ze rijden prima.
We rijden weer de N2 af via Richards Bay en Mtubatuba naar St. Lucia. Er zitten stukken tolweg bij en de laatste 25 km is een lange weg waar geen eind aan komt en het wordt al behoorlijk schemerig. Ook hier weer mensen langs de weg, lopend, fietsend,overstekend, zittend met bananen voor de verkoop en ook hier weer veel townships. Ik ben blij als we er eindelijk zijn, 1830 uur. Het meisje , Angel, wat ons incheckt, schrikt en zegt oh no, oh no, we are totaly full, we are full booked. Wij kijken elkaar aan en denken, het zal toch niet waar zijn? Maar het blijkt een grapje te zijn.....Weer een mooie kamer, leuk, al die verschillende overnachtingsadressen!
We gaan wat eten in St.Lucia, het kan lopend volgens Angel maar dan moeten we wel oppassen voor de hippo's, voor de nijlpaarden, die kunnen hier 's avonds op straat lopen. Als we ze zien moeten we maken dat we wegkomen of in een boom klimmen....

1. Fiona:
    7 oktober 2014
    Mooie verhalen weer!!Genieten!!!
  2. Rene en Jacq.:
    8 oktober 2014
    Wat een geweldige reisverslagen. Fijn dat jullie zo genieten en wij zijn gewoon met jullie op reis. Voor ons is het ook genieten.
    Nog een fijne vakantie verder.
    Liefs XXX
  3. Clarie:
    8 oktober 2014
    nog heel veel plezier samen en ik geniet met jullie mee,
    door die leuke verhalen!!!
    liefs clarie